آثار جنگ نرم

جنگ نرم، آثار فوق العاده خطرناکی دارد که اگر در کشوری، جنگ نرم اثر کند میتواند آثار زیر را به همراه داشته باشد:

الف: اطمینان مردم نسبت به صحت اخبار در جامعه دچار شک و تردید قرار می گیرد؛ همچنین مردم دیگر به دولت اطمینان نخواهند کرد و اخبار رسانه های خارجی را دنبال خواهند کرد، همچنین چون این افراد به اخبار و دولت اطمینان ندارند، اخبار دروغین رسانه های بیگانه هم باور خواهند کرد.
ب: ناامیدی به آینده کشور؛ مردم به آینده ای که در مقابل کشور است، ناامید می شوند و کشور خود را بازنده می دانند، مانند حقیقتی که برای کشور هایی مانند افغانستان به وجود آمده است.
ج: تخریب چهره ها در رسانه ها؛
د: عقب ماندگی کشور در ابعاد گوناگون؛ عدم اعتماد مردم به دولت، عدم همکاری مردم با دولت را در پی خواهد داشت و زمانی که مردم و دولت نتوانند با هم همکاری کنند، کشور پیشرفت نخواهد کرد و در ابعاد مختلف دچار عقب ماندگی خواهد شد.
ه: احساس حقارت در مقابل دنیای استکبار؛ تمام موارد قبلی، باعث می شود که ما کشور خود را در برابر کشور های بیگانه و قدرتمند بی ارزش و حقیر بدانیم و هر چه آنها بخواهند باید در کشور ما اتفاق بی افتد.
و: واگذاری تمام ارزش ها برای رسیدن به دنیای پست مدرن امروزی.

۰ نظر ثبت شده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره سایت

دنبال کنید

© کپی رایت تمامی حقوق برای سلطه ی نوین محفوظ است | تبدیل توسط آرین نرم افزار - قدرت گرفته از بلاگ بیان